Το φόρουμ των φίλων του Πανθρακικού
Καλώς ήρθες στο PanthraxClub



 
ΦόρουμΔωρεάΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση
Παρόντες χρήστες
4 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 4 επισκέπτες

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 78, στις Δευ 05 Ιαν 2015, 10:22 pm
Σκόρερ Πανθρακικού
Χορηγοί













IP
Για την καλύτερη περιήγηση στο Φόρουμ μας χρησιμοποιήστε: Mozila Firefox, Google Chrome, Opera, Safari.


Μοιραστείτε | 
 

 Παγκόσμια κοινωνικά θέματα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
Μετάβαση στη σελίδα : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Επόμενο
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
avatar
gerolykos
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Αριθμός μηνυμάτων : 3096

ΔημοσίευσηΘέμα: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Σαβ 13 Μαρ 2010, 7:05 pm

Ο πρόσφατος...
... σεισμός στη Χιλή ήταν εξαιρετικά ισχυρός. Τότε γιατί δεν θρηνήσαμε τόσα πολλά ανθρώπινα θύματα; Επειδή η χώρα διέθετε εδώ και πολλά χρόνια αντισεισμικό οικοδομικό κανονισμό.

Πολιτικοί...
... σχολιαστές από την Αμερική έσπευσαν να απονείμουν τα εύσημα γι΄ αυτό σε κάποιον που δεν του ανήκουν: στον οικονομολόγο Μίλτον Φρίντμαν, που υπαγόρευσε τις νεοφιλελεύθερες οικονομικές θεωρίες του στον δικτάτορα Πινοσέτ όταν ανέτρεψε τον Αλιέντε. «Το πνεύμα του Φρίντμαν σίγουρα πλανιόταν πάνω από τη Χιλή για να την προστατέψει», έγραφε μετά τον σεισμό ο Μπρετ Στίβενς στην εφημερίδα «Γουόλ Στριτ Τζόρναλ». «Δεν είναι τυχαίο που οι Χιλιανοί ζούσαν σε σπίτια από τούβλα, ενώ οι Αϊτινοί σε σπίτια από άχυρο». Σύμφωνα με τον Αμερικανό δημοσιογράφο, οι οικονομικές πολιτικές που επέβαλε ο Φρίντμαν ήταν ο λόγος που η Χιλή είναι σήμερα μια χώρα που ευημερεί, με «έναν οικοδομικό κανονισμό που είναι από τους αυστηρότερους του κόσμου». Όμως, ο ισχυρισμός του δημοσιογράφου αναιρείται από μία ανακρίβεια. Την επισημαίνει η συγγραφέας Ναόμι Κλάιν: «Ο σύγχρονος αντισεισμικός κανονισμός υιοθετήθηκε στη Χιλή το 1972. Δηλαδή ένα χρόνο πριν ο Πινοσέτ καταλάβει την εξουσία με πραξικόπημα που στηρίχτηκε από τις ΗΠΑ. Αν κάποιος αξίζει έπαινο γι΄ αυτόν τον νόμο, αυτός δεν είναι ο Φρίντμαν ούτε ο Πινοσέτ, αλλά ο ανατραπείς πρόεδρος Σαλβαδόρ Αλιέντε. Και είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο που αυτός ο νόμος ψηφίστηκε ενώ η χώρα βρισκόταν ακόμη στον κλοιό οικονομικού εμπάργκο που της είχε επιβάλει ο πρόεδρος Νίξον μετά την εκλογή του σοσιαλιστή Αλιέντε, το 1970». Αργότερα, το 1993, ο νόμος του Αλιέντε επικαιροποιήθηκε, πολύ μετά τον Πινοσέτ και την αποκατάσταση της δημοκρατίας.

Ο νόμος...
... αυτός άλλωστε δεν θα μπορούσε ποτέ να είχε προέλθει από τον Φρίντμαν και τις πολιτικές του. Επειδή, όπως εξήγησε ο οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν, ο αρχιερέας του νεοφιλελευθερισμού θεωρούσε τους αντισεισμικούς οικοδομικούς κανονισμούς εμπόδιο στην ελευθερία των καπιταλιστικών αγορών. Σε συνέντευξή του, ο Φρίντμαν είχε δηλώσει πως τέτοιοι κανονισμοί είναι στην ουσία δημόσιες δαπάνες και «έχουν κόστος το οποίο οι ιδιώτες ίσως να μην επιθυμούν να αναλάβουν». Μετά το πραξικόπημα και τον θάνατο του Αλιέντε, ο Πινοσέτ και οι άνθρωποι του Φρίντμαν έκαναν τα πάντα για να διαλύσουν τον δημόσιο τομέα της Χιλής, πουλώντας μισοτιμής τις κρατικές επιχειρήσεις. Οι πολιτικές του Φρίντμαν επέφεραν την αποβιομηχάνιση της χώρας και αύξησαν το χρέος, την ανεργία και τη διαφθορά, τόσο που ο ίδιος ο Πινοσέτ υποχρεώθηκε το 1982 να αποπέμψει τους συμβούλους που επέβλεπαν την εφαρμογή τους.

Οι άνθρωποι...
... του Φρίντμαν ευτυχώς δεν κατόρθωσαν να γκρεμίσουν όλα όσα είχε πετύχει ο Αλιέντε, λέει η Ναόμι Κλάιν. Ούτε πρόφτασαν να καταργήσουν τον αντισεισμικό οικοδομικό κανονισμό του. Κι ήταν αυτό ένα ιδεολογικό λάθος τους, για το οποίο οφείλουμε να τους ευγνωμονούμε
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Σαβ 13 Μαρ 2010, 7:28 pm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τρι 16 Μαρ 2010, 8:12 pm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
ΠΤΟΛΕΜΑΡΧΟΣ
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ του Flamenco
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ  του Flamenco

Αριθμός μηνυμάτων : 6383

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τετ 17 Μαρ 2010, 12:35 pm

Karafatme,θα σε μαλωσω...πολυ χαρδαβελα βλεπεις.... Laughing Laughing
Εχεις ασχοληθει με το βιογραφικο του κυριου?
Ειδικα στα περι φαινομενου του θερμοκηπιου μας ζαλισε στην μπουρδολογια...
Τετοιες εικασιες και αστηριχτες επιστημονικα αποψεις ουτε σε βιβλια στο μοναστηρακι...
Ποδοσφαιριστης ηταν ο ανθρωπος,sportcaster sto BBC και το γυρισε μετα στην τρελιτσα
εκμεταλευομενος τη δεινη ρητορικη του...μην τρελαθουμε κιολας...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τετ 17 Μαρ 2010, 3:07 pm

ptolemais έγραψε:
Karafatme,θα σε μαλωσω...πολυ χαρδαβελα βλεπεις....

EIMAI o ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑΣ

Laughing Laughing Laughing Laughing

ptolemais έγραψε:
.....δεν πρεπει να μας διαφευγει η παραλληλη κατηφορα του κλαδου αυτοκινητου...Εντος ολιγων
ημερων θα σκασουν τα πρωτα κανονια μεγαλων εισαγωγεων....
(δεν το έγραψες εδώ μεν .... αλλά το έκανα μεταγραφή δε)

ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΟΤΙ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΦΟΥΝΤΟ λόγω έλλειψης cash ..... κι αν σπάσει ο
διαολος το ποδάρι του και σωθούν φέτος θα πέσουν του χρόνου .....

....και για φαντάσου μια προχωρημένη κατάσταση να ανέβουμε
του χρόνου εμείς κι οι Ξανθιώτες να έρχονται Κομοτηνή για να βλέπουν μπαλα Α' εθνικής ή τις μεγάλες
ομάδες τους.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τετ 17 Μαρ 2010, 3:34 pm

karafatme έγραψε:


....και για φαντάσου μια προχωρημένη κατάσταση να ανέβουμε
του χρόνου εμείς κι οι Ξανθιώτες να έρχονται Κομοτηνή για να βλέπουν μπαλα Α' εθνικής ή τις μεγάλες
ομάδες τους.

ΟΥΑΟΥΥΥΥΥ cheers Αυτό δεν το είχα σκεφθεί μου άρεσει.....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com
avatar
ΠΤΟΛΕΜΑΡΧΟΣ
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ του Flamenco
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ  του Flamenco

Αριθμός μηνυμάτων : 6383

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τετ 17 Μαρ 2010, 7:17 pm

To παραπανω σεναριο αν παιζοτανε σε books θα το φορτωνα ασυζητητι...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Τετ 17 Μαρ 2010, 8:48 pm

andia έγραψε:
karafatme έγραψε:


....και για φαντάσου μια προχωρημένη κατάσταση να ανέβουμε
του χρόνου εμείς κι οι Ξανθιώτες να έρχονται Κομοτηνή για να βλέπουν μπαλα Α' εθνικής ή τις μεγάλες
ομάδες τους.

ΟΥΑΟΥΥΥΥΥ cheers Αυτό δεν το είχα σκεφθεί μου άρεσει.....


Πέραν της πλάκας ΕΓΩ δεν θέλω να πάρουμε την Ξάνθη μαζί μας, δεν μας συμφέρει και σιγά να μην έρχονται να βλεπουνε αγώνες εδώ, είναι τόσο τοπικιστές ( και καλά κάνουνε )που λίγο πολύ έχουμε ζήσει τον ανελέητο εμπορικό
ανταγωνισμό τους.

Και γιατί τόσο Μίσος για να δημιουργούμε εχθρούς; Ο bailos και εσύ Karafatme γιατί θέλετε να πέσει μαζί μας φέτος;
Προτιμάμε να τα έχουνε οι Ultras καλά με τους χαμουτζήδες πάνθηρες παρά με τους ξανθιώτες .
Προτιμώ να τα έχω καλά με όλους γιατί δεν έχω τίποτα να χωρίσω, μόνο στο μεταξύ μας αγώνα ΚΑΙ μέσα στο γήπεδο
είμαστε αντίπαλοι.

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 7:21 pm

andia έγραψε:


Πέραν της πλάκας ΕΓΩ δεν θέλω να πάρουμε την Ξάνθη μαζί μας, δεν μας συμφέρει και σιγά να μην έρχονται να βλεπουνε αγώνες εδώ, είναι τόσο τοπικιστές ( και καλά κάνουνε )που λίγο πολύ έχουμε ζήσει τον ανελέητο εμπορικό
ανταγωνισμό τους.

Και γιατί τόσο Μίσος για να δημιουργούμε εχθρούς; Ο bailos και εσύ Karafatme γιατί θέλετε να πέσει μαζί μας φέτος;
Προτιμάμε να τα έχουνε οι Ultras καλά με τους χαμουτζήδες πάνθηρες παρά με τους ξανθιώτες .
Προτιμώ να τα έχω καλά με όλους γιατί δεν έχω τίποτα να χωρίσω, μόνο στο μεταξύ μας αγώνα ΚΑΙ μέσα στο γήπεδο
είμαστε αντίπαλοι.

θέλω να πέσουν γιατί είναι ψηλομύτες
θέλω να πέσουν γιατί θέλω να βλέπω τοπικά ντερμπι με αλατοπίπερο
θέλω να πέσουν γιατί θέλω να τους πειράζω που μου ήθελαν champions league
θελω να πέσουν γιατί έχουν 20 χρόνια στην super κλικα και πρέπει να βγουν στην σύνταξη
θέλω να πέσουν γιατί από το 2003-2005 έπαιρνα διαρκείας και με έτρωγαν τα χιλιομετρα (άσε που τράκαρα και μια φορά)
θέλω να πέσουν γιατί έχω πολλούς φίλους στην Ξάνθη που δεν θέλω να με κοιτούν με οικτο που θα παίζουμε Β'
θέλω να πέσουν γιατί έχουν χορτάσει μπάλα και εμείς είμαστε πεινασμένοι και ζηλεύω
θέλω να πέσουν γιατί έχουν χορτάσει μπάλα και δεν ξέρουν τι σημαίνει ΠΕΙΝΑ
θέλω να πέσουν γιατί η γάτα έχει ένα αυτί

για αυτό λοιπόν ... ΜΑΖΙ ΜΑΖΙ στην Β' Εθνική

Γιατί με τους ξανθιωτες φίλους μου πολλές φορές έχω κάτσει στα πηγάδια και με έχουν κεράσει εκεί και επιτέλους πρέπει να βγάλω την υποχρέωση που τους έχω στην Κομοτηνή

Δεν έχω τίποτα να χωρίσω ... ίσα ίσα μας ενώνουν πολλά .... περισσότερο από όλα η καλή μπαλα .... για αυτό καλύτερα στην Β' κι αυτοί για να μην χάσουμε την παρέα τους

όσο για το ποια πολη έχει τους περισσότερους κατσίβελους (γέλασα πολύ) ... τιμή μου και καμάρι μου που έχουμε περισσότερους αν έτσι το θέλουν .... το Αλάν κογιού και το Ποσπός είναι γεμάτο καρα-φατμέδες
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
ΠΤΟΛΕΜΑΡΧΟΣ
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ του Flamenco
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ  του Flamenco

Αριθμός μηνυμάτων : 6383

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 7:52 pm

ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΩ.... lol! lol!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 7:59 pm

ptolemais έγραψε:
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΩ....

όπως θέλω να πέσουν οι ξανθιώτες έτσι δεν θέλω να ανεβεί ο ΟΦΗ και οι ομάδες του λεκανοπεδίου
μου έχουν κάνει τίποτα αυτοί ???...απολύτως τίποτα ... απλά δεν τους πάω
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
ΠΤΟΛΕΜΑΡΧΟΣ
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ του Flamenco
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ  του Flamenco

Αριθμός μηνυμάτων : 6383

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 8:13 pm

Το θεμα με την ξανθη χριζει ψυχολογου...Δεν ξερω αλλα προσωπικα το χω απωθημενο-κουσουρι
απο πιτσιρικας.Θες το περιβοητο 0-2 τη δεκαετια του 80,θες η ανιση εικοσιπενταετια με τη μονοπωλιακη της
θεση στο θρακικο ποδοσφαιρο,θες η αλαζονεια τους,μου τη σπανε ρε παιδι μου ειναι κατι σα θεια δικαιωση
και αποκατασταση το ολο σκηνικο...Εχω την ευκαιρια να τους χαντακωσω μετα απο δεκαδες χρονια και
δε θα το κανω?Ημαρτον δηλαδη...Φαγαμε σφαλιαρες και σφαλιαρες φετος,με τον λεβαδειακο αλλη μια
θα μας πειραξει...?Προκειται για ...ιερο σκοπο...Βαλτε μεσα τα ΤΕΠ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 8:40 pm

ptolemais έγραψε:
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΩ.... lol! lol!

Καλά καλά εντάξει μην βαράτε με πείσατε....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Πεμ 18 Μαρ 2010, 8:41 pm

andia έγραψε:

Καλά καλά εντάξει μην βαράτε με πείσατε....[/b]

άρα ????? ..... τώρα θες και συ ????
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
kabano
Moderator
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 2245

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Παρ 19 Μαρ 2010, 10:08 pm

Παγκόσμιο Κοινωνικό θέμα η πτώση της Ξάνθης στην Β Εθνική;
Ούτε Παν - Κόσμιο δεν θα έλεγα ότι είναι
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Σαβ 20 Μαρ 2010, 7:59 am

kabano έγραψε:
Παγκόσμιο Κοινωνικό θέμα η πτώση της Ξάνθης στην Β Εθνική;
Ούτε Παν - Κόσμιο δεν θα έλεγα ότι είναι

με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο ..... αλλά εδώ γράφουμε πιο σκόρπια και κάποιος κάποια στιγμή πρέεπι να
αμόλησε κάτι για την ξανθη .... και απλά κάναμε την κάλτσα ... καλτσόν από το τράβα τράβα
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Σαβ 27 Μαρ 2010, 10:01 pm

ωά όφεως άρτι εκκολαφθέντα από την άλλη όχθη .... δεν ξέρω αν μετακομίσουν

δηλαδή η ιστορία του '22 που ήρθαμε πρόσφυγες και δεν ξέραμε ούτε καν ελληνικά και μας φέρονταν σαν τουρκόσπορους και βουλγαρόσπορους ..... επαναλαμβάνεται

..... ΕΛΛΗΝΑΣ γίνεσαι δεν γεννιέσαι .... γιατί ο Λόρδος Βύρων (αν και γεννημένος ΑΓΓΛΟΣ) ΗΤΑΝ περισσότερο Έλληνας από το κάθε κοπρόσκυλο που πάει να γλυτώσει τον ΦΠΑ μη κόβοντας απόδειξη

γιατί ο Αλβανός που δούλευε για το πεντοχίλιαρο και τώρα για το 30αρι δούλεψε και δουλεύει περισσότερο από μερικούς τεμπελχανάδες χλιδάνεργους έλληνες για να αποκτήσει υποδομές και ανάπτυξη αυτή η ΧΩΡΑ
γιατί ο Πακιστανός θα γίνει περισσότερο Έλληνας αν του δώσουμε δουλειά και στέγη από τον κάφρο που σπάει την καρέκλα στο γήπεδο και μετά σπάει τα αυτοκίνητα του κοσμάκη στο δρόμο .... και στο τέλος καταλήγει στο σπίτι της μάνας του παρακαλώντας για χαρτζιλίκι
γιατί ο Βούλγαρος δουλεύει για 20-30 ευρώ και δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις ..... ενώ ο τεμπελχανάς άνεργος έλληνας ξυπνάει στις 10 και πίνει καφέ βρίζοντας τον κάθε αλλοδαπό μεροκαματιάρη

ΑΝΕΡΓΟΣ δεν μένει ποτέ ο επιτήδειος και ο εργατικός .... άνεργος είναι ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ

λες και τα 2.000.000 προσφυγες που ήρθαν το 22 έγιναν όλοι δημόσιοι υπάλληλοι για να τους προστατεύσει το κράτος

άι σιχτιρ ΤΕΜΠΕΛΛΗΝΕΣ

ξυπνήστε και ΔΟΥΛΕΨΤΕ .... μην μας δουλεύετε
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Κυρ 28 Μαρ 2010, 12:14 am

Ωραία τα γράφεις όπως και τα έγραφες απο παλιά στο blog σου. Και τι κατάφερες θα τους αλλάξεις μυαλό;;Στο τέλος ψάχνανε να σε πλακώσουνε και εκβίαζαν την κοπέλα νομίζωντας ότι σε ξέρει, βέβαια και εγω δέχτηκα απειλητικά mails....τέσπα περασμένα ξεχασμένα..
Όλοι αυτοί που τα γράφουνε και το παίζουνε ελληνάρες αμφιβάλω αν δουλέψανε πραγματικά (όχι σαν δημόσιοι υπάλληλοι) ή ήταν μετανάστες.. στις καφετέριες λέμε πολλά και η υποκρισία μας είναι το σήμα κατατεθέν.
Περιμένεις να δουλέψει το ποδόσφαιρο; πως; όταν δεν δουλεύει ο στρατός η αστυνομία ή εκπαίδευση και το 95% των δημοσίων υπαλλήλων ....ΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΛΕΟΣ μου έρχονται αναγούλες απο όλα αυτά.
Το ότι κατάγομαι ΑΝ κατάγομαι φυσικά απο του αρχαίους Έλληνες δεν μου λέει τίποτα μα τίποτα.
Τώρα τι κάνουμε;;
Βέβαια άν ρωτήσεις όλους του παραπάνω θα σου πούνε εγώ ξέρεις πόσο δούλεψα;

Φίλε απο απέναντι Ξέρεις γιατί δημιουργήθηκε αυτό το δεύτερο Φόρουμ.
1ο)Ζούμε στην ψηφιακή τεχνολογία και θέλαμε να αναδείξουμε τους ΚΥΚΛΩΠΕΣ.
2ο) Γιατί στο Panthrax δεν υπήρχε ένας admin να ελέγχει και να σβήνει τα ανεξέλεγκτα , έκανε 10 mod και καθάρισε...
3ο) Σε τι επιπεδο νομίζεις ότι πρέπει να είναι ένα φόρουμ; Απειλών (βλέπε Karafatme και εμένα) συνεχών αντεκλήσεων και βρισιών;
4) Μετρημένοι είμαστε σίγουρα και τα δύο φόρουμ είναι πολλά αλλά αν είναι να κερδίσουμε μερικά νεα Πανθρακικάκια ακόμη ας γίνουνε ΔΕΚΑ ΦΟΡΟΥΜ.(Καλύτερα να είμαστε λίγοι μετρημένοι εδώ και το γήπεδο ΓΕΜΑΤΟ).

Και κάτι για εσένα φίλε Karafatme αυτά όλα που λες για τους μετανάστες είναι σωστά, αλλά η κότα πίνει νερό και βλέπει και το θεό, έλεγε η μάνα μου ή δεν φτύνεις το χέρι που σε ταίζει. Ήμουν 10 χρόνια μετανάστης στη Γερμανία αλλά σεβόμουνα τους νόμους τους και την νοοτροπία τους. Εδώ ό κάθε Αλβανός Πακιστανός κ.τ.λ. απαιτεί απο την πρώτη ημέρα τα δικαιώματα του λές και στα Τίρανα ή στο Ισλαμαμπάντ τα είχε. Αλλά μάλλον ξέρεις γιατί τα κάνουνε; γιατί έχουνε σαν πρότυπο εμάς τους Νεοέλληνες με αυτά που βλέπουνε κάθε μέρα.


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Β΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Γ΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Δ΄ Εθνική



Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Ερασιτεχνική
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com
avatar
cappo


Αριθμός μηνυμάτων : 7072

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Κυρ 28 Μαρ 2010, 11:40 am

Καλημερα "μονοφθαλμοι" sunny

Να διορθωσω θα ηθελα τον karafatme,σχετικα με τον χαρακτηρισμο χλιδοανεργοι,που εγραψε για τους Νεοελληνες.
Οι Ελληνες,αγαπητε,ειναι.........χλιδαφραγκοι! Περιεργο,αλλα ετσι ακριβως.Παρα το οικονομικο καρυδωμα,το πραγμα
παει μια χαρα.Πως γινεται αυτο? Δεν ξερω . Φιλος μου αγροτης,που καθε χρονο βρισκεται στα μπλοκα των επιδοτησεων,τσαρκαρει στην Βιεννη απο χθες για πεντε μερες.Η ευχη που τον ακολουθει,ειναι να περασει ομορφα.
Αλλα οταν γυρισει,θα του φταει η κακια του μοιρα.Ενα εργο που παρακολουθουμε σε απειρες επαναληψεις.

Επισης ενισταμαι κυριε διευθυντα του φορουμ και karafatme,για τον χαρακτηρισμο "απεναντι".Πιστευω πως δεν θα επρεπε,ολους εμας που μας ενωνει ο Πανθραξ,να βαζουμε διαχωριστικα μεταξυ μας.Πρωτοι εσεις,μαχεστε για την
καταργηση των διαχωριστικων,οποτε μοιαζει λιγουλακι ακομψο το "απεναντι".Τα επιχειρηματα οσων ποσταρουν εδω
και εκει,μια χαρα μπορουν να κουβεντιαστουν με ισχυρισμους και με σωστες προθεσεις.Βεβαια η ρατσα μας,παντα
εβαζε μπροστα το συναισθημα και οχι την λογικη.Δεν γνωριζω αν κανουμε καλα ετσι,νομιζω ομως πως ο καιρος γαρ
εγγυς,που θα ελεγε και ο Λιακοπουλος,να ξεκινησουμε να σκεφτομαστε λογικα.

Ειναι πραγματικα τεμπεληδες,οι Τεμπελληνες Question Question Question
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
ΠΤΟΛΕΜΑΡΧΟΣ
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ του Flamenco
Ο ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΣ  του Flamenco

Αριθμός μηνυμάτων : 6383

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Κυρ 28 Μαρ 2010, 1:49 pm

Eπειδη ζω και εργαζομαι σε μια περιοχη που υπαρχει εντονο το αλβανικο στοιχειο...
Ειναι γεγονος οτι σα λαος ηρθαν στερημενοι και αντιμετωπιζουν καθημερινα την
καχυποψια των οικοδεσποτων -αφεντικων ελληνων.Ειναι επισης γεγονος οτι η πλειοψηφια
χαρακτηριζεται απο κομπλεξ,πονηρια και ολα τα καταλοιπα που τους αφησε το σκοτεινο
καθεστως που τους ειχε εγκλωβισμενους σε ενα κρατος κλουβι χωρις εξωτερικες επιροες.
Ειναι επισης γεγονος οτι πολλα απο τα αλβανακια πασχιζουν στα σχολεια μας και πρωτευουν
θελοντας να πανε μπροστα και εκτιμωντας περισσοτερο τις αξιες της ζωης ξεροντας εκ των προτερων
οτι τιποτα δε θα τους χαριστει στη ζωη παρα μονο με κοπο και αγωνα θα το κερδισουν.
Η κατασταση που εχει διαμορφωθει με τα θετικα και αρνητικα της δεν αλλαζει πλεον.Ειναι ειτε
το θελουμε ειτε οχι ενεργο κομματι της κοινωνιας μας,οποτε δεν υπαρχουν και πολλες επιλογες.
Ή τους εχεις απεναντι και υποδαυλιζεις το μισος για τον ελληνα αφεντικο ή τους αφομοιωνεις
και τους εχεις συμμαχους στο χτισιμο του αυριο.Δινοντας τους ισες ευκαιριες στην παιδεια και την εργασια,
μειωνεις τις πιθανοτητες σε αρκετους απ αυτους να ακολουθησουν τον δρομο της εγκληματικοτητας
που ηδη ειχαν και εχουν παρει σε μεγαλο ποσοστο.Με το να τους βριζεις δημοσια,τι κερδιζεις?
Τους τρομοκρατεις και τους επιβαλεσαι ,ή αμβλυνεις το μισος τους για τους ελληνες αφεντικα?
Μαλλον το δευτερο...
Οσον αφορα την ...δυσμοιρη ελλ.εκκλησια που καλειται να συμμετασχει και αυτη φορολογικα στην
προσπαθεια...Θα σας δωσω ενα απλο παραδειγμα...Ξερετε τι λεει ενας οποιοσδηποτε λογιστης
σε περιπτωση που τελη του χρονου καποιος ξεφευγει στα ετησια κερδη-εσοδα και καλειται να
πληρωσει πολλα στον κορβανα της εφοριας?Bρες ενα παππα ή εναν αθλητικο συλλογο και κανε μια
εικονικη δωρεα,και ολα μελι γαλα...Τα καλυτερα εργαλεια φορολογικης απαλλαγης μεχρι προτινος
τουλαχιστον,γιατι αυτα πλεον ...κομενα...Για να μην αναφερθω στις ρουσφετολογικες και λοιπες
υπογειες διαδρομες του διπτυχου εκκλησιας-κρατους με τρανο παραδειγμα το ΑΙΣΧΟΣ των βατοπεδινων
και των επιφανων προστατων τους στην κομπινα της δεκαετιας...Ουτε ενας ακομα στη φυλακη...και ουτε
προκειται...
Εμεις οι ελληνες οι απογονοι των αρχαιων ηρωων,σοφιστων,και λοιπων αξιομνημονευτων προσωπικοτητων,
ειμαστε απο τα μεγαλυτερα λαμογια παγκοσμιως...Εξυπνακηδες,κομπιναδοροι,οραματιστες του ευκολου
χρηματος και της καλης ζωης χωρις κοπο(η διαφημιση του οπαπ με τον ...ηρωα της γειτονιας αντιπροσωπευτικοτατη).
Πειτε μου σε ποιο αναπτυγμενο ευρωπαικο κρατος ,τα ονειρα και οι φιλοδοξιες των νεων σταματουν
σε μια θεση στο δημοσιο ή στο πιασιμο του τζακ ποτ στο τζοκερ...Η δοξασμενη και δαφνοστεφανωμανη
ιστορια μας ας παψει επιτελους να αποτελει αλλοθι για τις απανταχου αμαρτιες και λαμογιες μας...
ΜΑΣ ΠΗΡΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΡΕΕΕΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΑΣΕΙ ΠΑΤΟΟΟΟΟΟ....
ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΚΟΡΩΝΕΣ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΑΝ....
Sleep affraid
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Κυρ 28 Μαρ 2010, 9:03 pm

ptolemais

Συμφωνώ από το πρώτο μέχρι το τελευταίο γράμμα του ποσταρίσματός σου

Έτερε φίλε συνΠΑΘΡΑΚΑ

απέναντι .... εννοώ απέναντι όχθη του ίδιου "ποταμού" .... του ΠΑΝ-ΘΡΑΚΙΚΟΥ

αυτό πάντα εννοούσα "απέναντι" το "στρατόπεδο" που επιδιδόταν και επιδίδεται σε "ασκήσεις ακριβείας" παρελαύνοντας και εκθέτοντας την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ........

"φίλοι" οι δρόμοι μας είναι παράλληλοι ... και δεν πρόκειται να συναντηθούν ποτέ .... αλλά πάντα θα ακολουθούμε το ίδιο "ποτάμι"

bailos ... αναρωτήσου μήπως στους ΤΕΜΠΕΛΛΗΝΕΣ ανήκει και ο αστυνομικός που θέλεις να σε προστατεύει ..... αυτούς που βγαίνουν υπηρεσία με το περιπολικό και λουφάρουν σε απομακρυσμένες καφετέριες για να περάσει η ώρα ....

ΥΓ 1.. Χάσαμε πάλι με την ταρίφα μας ..... φτου
ΥΓ 2 .. Καλό Πάσχα ... αν δεν τα πούμε πιο μπροστά...
ΥΓ 3 .... στην Αθήνα περνάω κατά μέσο όρο 20 μέρες-νύχτες το χρόνο .... δεν μιλάς με κανέναν που έχει να κατεβεί στην αθήνα από την Ολυμπιάδα
ΥΓ 4 ... εσύ προσπάθησες να μαυρίσεις κι έγινες γκρι .... ή να το γυρίσω από λευκός προσπάθησες να πρασινίσεις κι έγινες λαχανί ....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Δευ 29 Μαρ 2010, 1:49 am

Τελικά είναι ευτυχία να είσαι Έλληνας γιατί δεν είσαι ρακοσυλλέκτης και είναι κάποιοι ας τους πω άνθρωποι Αφγανοί τσκ τσκ που ήρθαν και μαζεύουνε σκουπίδια και τσάντες με βόμβες μαζί.....

Αλήθεια γιατί πρέπει να είμαι υπερήφανος που γεννήθηκα Έλληνας *το εαν είμαι δεν το ξέρω *.
Επειδή υπήρχε ο φασίστας Μεταξάς που είπε το ΟΧΙ; και μετά όλοι οι ταγματασφαλίτες της κατοχής;
Το ΚΚΕ με το Μακεδονικό; Ο αείμνηστος Καραμανλής με την Κύπρο; ή Χούντα με την Κύπρο πάλι; ο Ανδρέας που ευθύνεται για τους τεμπέλληνες δ. υπαλλήλους; Ο γκαντέμης με το σκοπιανό; ο ελιάς ο ψευτοτεχνοκράτης; ή κωστάκης μαριονέτα;
Όχι δεν θέλω να ζώ σε οράματα αλλά χίτλερ ότι είμαστε η καθαρή φυλή,
εκείνοι τουλάχιστον δούλευανε και δεν γεμίζανε τις πλατείες για φραπεδιά και εαν κάνανε την μαλακία τους τότε καθήσανε και δουλέψανε μετά .
Εαν τους βηθήσανε οι εγγυήτριες δυνάμεις το ακούω βερεσέ.
Και εμείς είχαμε το σχέδιο Μάρσαλ αλλά είχαμε και τότε λαμόγια..

*Οι γιαγιές μου μικρασιάτισα και απο Βουλγαρία- Παπούδες απο πόντο και κρήτη.....
Τελικά μήπως είμαι τουρκόσπορος; τι δουλειά έχω εγώ εδώ; στην καθαρότητα που μας τσαμπουνάει ο καρατζαφύρερ, τα χρυσά αυγά και ο στόκος. Η να πάω στον καβλοπιτσιρίκο Τσίπρα για να με προστατέψει ;;;;

Είναι 1:45 οι θεωρίες βλάπτουνε, πρέπει να πάω για ύπνο αύριο πρέπει να είμαι fit για δουλειά για να πληρώσω το ΤΕΒΕ τις δόσεις τους τεμπέλληνες και όλα τα άλλα γιατί έτσι με μάθανε στην Γερμανία..


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Β΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Γ΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Δ΄ Εθνική



Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Ερασιτεχνική
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com

........................


Αριθμός μηνυμάτων : 8474

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Δευ 29 Μαρ 2010, 3:39 pm

andia έγραψε:
Τελικά είναι ευτυχία να είσαι Έλληνας γιατί δεν είσαι ρακοσυλλέκτης και είναι κάποιοι ας τους πω άνθρωποι Αφγανοί τσκ τσκ που ήρθαν και μαζεύουνε σκουπίδια και τσάντες με βόμβες μαζί.....

αυτά είναι τα μειονεκτήματα της ανακύκλωσης .... μερικές φορές ανακυκλώνονται και ανθρώπινα μέλη ... όπως ολόκληρος ο 15χρονος και τα μάτια της 10χρονης

που θα μπορούσε να ήταν κι αυτή ..... από μια ιστορική φωτογραφία κοριστσιού με πολλά βραβεία του National Geographic από το Afganistan ....



κυριολεκτικά θα προτιμούσα ζωντανά τα μάτια της 10χρονης παρά του αστυνομικού που κάνει τα στραβά μάτια στον συνάδελφό του που πλακώνει αφγανούς στον δρόμο
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
avatar
andia


Αριθμός μηνυμάτων : 1596
Ηλικία : 49

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Δευ 29 Μαρ 2010, 3:52 pm

Μην είσαι τόσο άδικος για τους αστυνομικούς μεροκαματο βγάζουνε είναι τα μικρά ψαράκια που την πληρώνουνε πάντα, πιόνια των μεγαλοκαρχαριών.


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Β΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Γ΄ Εθνική


Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Δ΄ Εθνική



Εκεί εκεί ΜΑΖΙ ΚΑΙ στην Ερασιτεχνική
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.panthraxclub.com
avatar
gerolykos
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Αριθμός μηνυμάτων : 3096

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Παγκόσμια κοινωνικά θέματα   Δευ 29 Μαρ 2010, 4:53 pm

Το κλασικό κάλλος και ο ναζιστικός κάλος





Η σημερινή μας εικόνα για το ναζισμό έχει, σε μεγάλο βαθμό, πλαστεί από
τη μαζική κουλτούρα των τελευταίων δεκαετιών, συνήθως χολιγουντιανής
προέλευσης, η οποία τείνει να του αποδίδει μια ιδιαίτερη αισθητική.







Τα
χαμόγελα της επιτυχίας. Αγνωστοι ναζί αξιωματικοί επισκέπτονται τον
Παρθενώνα. Οι Γερμανοί είχαν γνωρίσει την αρχαία Ελλάδα από τα σχολικά
τους χρόνια, όμως η επιλεκτική μνήμη του ναζισμού τούς επέτρεψε να
κρατήσουν ό,τι χρειάζονταν και να απορρίψουν ό,τι δεν τους βόλευε.

Αισθητική βγαλμένη κατευθείαν από την προπαγάνδα των ίδιων των ναζί και
όχι πολύ συνεκτική, καθώς περιλαμβάνει τις ατσαλάκωτες μαύρες στολές
και τα αιχμηρά πηλήκια των Ες Ες, ατέλειωτες φάλαγγες αρρενωπών
ξανθομάλληδων να παρελαύνουν με το βήμα της χήνας, ομαδικές
μπιροκατανύξεις σε καπηλειά και ελκυστικές φραουλάιν που παραληρούν
αντικρίζοντας τον φίρερ. Και είναι σχεδόν πάντοτε διανθισμένη με
εικαστικές αναφορές στην ελληνική αρχαιότητα, τις οποίες πρώτοι
πρόβαλαν οι ίδιοι οι ναζί.
Οι ναζί οικειοποιούνται την κλασική αρχαιότητα

Για παράδειγμα, η «Ολυμπία» (1938) της Λένι Ρίφενσταλ, μία από τις
γνωστότερες προπαγανδιστικές ταινίες του ναζισμού, δεν αφήνει
αμφιβολίες όσον αφορά την προσπάθειά του να συνδεθεί με την κλασική
Ελλάδα. Αντικείμενό της, βέβαια, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Βερολίνου,
του 1936, που συστηματικά διαφήμισαν την ιδέα ότι στο Γ' Ράιχ αναβίωνε
το αρχαίο κλέος. Ερείπια της Ακρόπολης και της Ολυμπίας, λήψεις του
αττικού ουρανού ιδωμένου ανάμεσα από καλλίγραμμους κίονες, απαθείς
κούροι και μαρμάρινα αγάλματα γυμνών νέων εναλλάσσονταν με αρχαιόμορφα
γήπεδα της αναγεννημένης Γερμανίας, κλασικού κάλλους άριους αθλητές και
αθλήτριες, την κλασικότροπη πύλη του Βραδεμβούργου διακοσμημένη με
εθνικοσοσιαλιστικά εμβλήματα και, φυσικά, αμέτρητες εικόνες του φίρερ
να ανταποδίδει χαμογελαστός τον ναζιστικό χαιρετισμό στις εθνικές
ομάδες και στα φρενιασμένα πλήθη των φιλάθλων.
Αλλά η προσπάθεια του ναζισμού να αξιοποιήσει μια
βολική εκδοχή της αρχαιοελληνικής κληρονομιάς είχε πολύ περισσότερες
όψεις. Σ' αυτήν εντάσσονταν, για παράδειγμα, τα μνημειακά αγάλματα του
Αρνο Μπρέκερ και του Γιόζεφ Τόρακ, που στηρίχτηκαν στις κλασικές
αναλογίες - τροποποιώντας τες, όμως, έτσι ώστε να τονίζουν την
επιθετικότητα των ανδροπρεπών ηρώων τους. Η μοντερνιστική αρχιτεκτονική
του Αλμπερτ Σπέερ επίσης παρέπεμπε στα πρότυπα της Ακρόπολης και της
Περγάμου.
Η άρνηση της σύγχρονης τέχνης

Η ανακύκλωση ενός απόμακρου παρελθόντος εν μέρει υπαγορεύθηκε από την
απέχθεια για τη σύγχρονη πρωτοπορία, η οποία αναδείκνυε φόρμες,
αισθήματα και πάθη πολύ διαφορετικά από εκείνα που άρεσαν στους ναζί. Η
μανία φυλετικής και αισθητικής κάθαρσης άγγιξε όλες τις μορφές της
τέχνης. Κήρυξαν «εκφυλισμένες» όλες τις μοντέρνες τεχνοτροπίες, από τον
ιμπρεσιονισμό και τον φωβισμό ώς το νταντά και το σουρεαλισμό,
περνώντας από τον κυβισμό, τον εξπρεσιονισμό και τη Νέα
Αντικειμενικότητα. Η «εκφυλισμένη τέχνη» (entartete Kunst) έγινε ένας
όρος-λάστιχο, ικανός να χωρέσει, για παράδειγμα, στη μουσική, από την
τζαζ και τα τσιγγάνικα βιολιά ώς την ατονικότητα του Αρνολντ Σένμπεργκ.
Καθώς, όμως, λίγη μουσική απέμενε αν απέκλειες μαύρους, Εβραίους και
Τσιγγάνους, και η επιστροφή στην τονικά αγνή αρχαιότητα παραήταν
δύσκολη, οι ναζί, προτιμώντας τον γερμανικό Μεσαίωνα, ανέδειξαν το κιτς
του Καρλ Ορφ. Από την άλλη μεριά, στην τυπογραφία, αντικατέστησαν αυτές
που ονομάζουμε γοτθικές γραμματοσειρές με τα άκαμπτα ρωμαϊκά στοιχεία.
Η επιστροφή στο παρελθόν, λοιπόν, δεν σήμαινε αναγκαστικά αποθέωση της
ελληνικής αρχαιότητας.
Αναμφίβολα, υπήρχαν ιδεολογικές παράμετροι αυτών
των επιλογών. Ο ίδιος ο Χίτλερ, με τις γνωστές καλλιτεχνικές του
ανησυχίες, είχε τονίσει ότι οι ελληνορωμαϊκές φόρμες ενσάρκωναν το
αμόλυντο από τον εβραϊσμό φυλετικό ιδανικό των αρίων, αντίθετα από τη
μοντέρνα τέχνη που είχε «εκφυλιστεί» στα χέρια των «σημιτών» (βλέπε
σχετικά το έργο του Henry Grosshans, «Hitler and the Artists», Holmes
& Meyer, Νέα Υόρκη 1983). Η ιδεολογική προτίμηση, μάλιστα,
συμπλεκόταν με πρακτικές μέριμνες. Το ναζιστικό κίνημα και έπειτα το
καθεστώς αναγνώριζαν τη σημασία της μαζικής κουλτούρας για τη μαζική
κινητοποίηση, την οποία μελέτησαν συστηματικά ο Γιόζεφ Γκέμπελς και το
επιτελείο του. Χρειάζονταν μια τέχνη εύληπτη και σαφή, ικανή να
στοιχίσει πίσω τους κάθε ορθοφρονούντα Γερμανό και, συνάμα, να
αποκλείσει τους φυλετικά απόβλητους, που έτειναν απεναντίας να
συγκινούνται από την «εκφυλισμένη τέχνη».
Προκρίνοντας την κλασική τέχνη, οι ναζί έδιναν ένα
πλαστό βάθος ιστορικού χρόνου στο πολιτικό τους σχέδιο και συνάμα
οικειοποιούνταν μια καλλιτεχνική διάλεκτο οικεία στο κοινό τους και
πλούσια σε ευπρεπείς συνηχήσεις. Η λατρεία της αρχαίας Ελλάδας στη
Γερμανία χρονολογούνταν από τον δέκατο όγδοο αιώνα, μεταξύ των
διανοούμενων, και αρχικά είχε συνήθως προοδευτικό πρόσημο· ο
κλασικισμός ήταν, μην το ξεχνάμε, η τέχνη της Γαλλικής Επανάστασης. Τον
καιρό της Ελληνικής Επανάστασης έθρεψε το μεγαλύτερο φιλελληνικό κίνημα
της Ευρώπης, ενώ στη συνέχεια εμπλουτίστηκε με τα ρατσιστικά
ιδεολογήματα που ήταν της μόδας τον δέκατο ένατο αιώνα, εξαπλώθηκε
μεταξύ των αστών κι έγινε κομμάτι του συλλογικού φαντασιακού.
Διευκολύνθηκε, μάλιστα, από την άνθηση του αντισημιτισμού που
ακολούθησε την πολιτική χειραφέτηση των Εβραίων.
Σπεύδοντας να αποταχθούν την «ιουδαϊκή» κληρονομιά
του χριστιανισμού, πολλοί προσέφευγαν πρόθυμα στο δήθεν φυλετικά καθαρό
αντίπαλο δέος, τους αριοποιημένους αρχαίους Ελληνες. Στις ιδεολογικές
ζυμώσεις του πρώιμου εικοστού αιώνα, μέσα από τις οποίες βγήκαν ο
ναζισμός και τα άλλα κινήματα της άκρας δεξιάς, οι αναφορές στην αυγή
του λεγόμενου ευρωπαϊκού πολιτισμού κατείχαν περίοπτη θέση. Μια καλή
περιγραφή τους βρίσκουμε στη μελέτη του Τζον Βάις, «Συντηρητισμός και
ριζοσπαστική δεξιά. Παραδοσιοκρατία, αντίδραση και αντεπανάσταση στην
Ευρώπη 1770-1945» (μετάφραση Μαρία Μυλωνά, εκδόσεις Θύραθεν,
Θεσσαλονίκη 2009).
Τυμβωρύχος ιδεών

Μολαταύτα, δεν θα έπρεπε να θεωρήσουμε πως τέτοιες αναφορές αποτελούσαν
οργανικό στοιχείο του ναζισμού. Μάλλον ο φασισμός γενικά (και, βέβαια,
η ναζιστική περίπτωσή του) ήταν αυτό που ο φιλελεύθερος ιστορικός
Τζορτζ Μος, δεινός μελετητής του, ονόμασε «τυμβωρύχος ιδεών» (στο
σημαντικό του δοκίμιο «Towards a General Theory of Fascism», στο George
L. Mosse, «Masses and Man. Nationalist and Fascist Perceptions of
Reality», Wayne State University Press, Ντιτρόιτ 1987). Μ' αυτό ο Μος
εννοεί ότι ο «φασιστικός μύθος» ενσωμάτωνε σε μια συνεκτική στάση ζωής
κάθε λογής απομεινάρια από ιδεολογίες και πολιτικές στάσεις που είχαν
προσελκύσει παλιότερα τις μάζες, από το ρομαντισμό και το
φιλελευθερισμό ώς το σοσιαλισμό, το δαρβινισμό και τη νέα τεχνολογία.
Ενα τέτοιο απομεινάρι ήταν, ας προσθέσουμε, και ο ψευδοκλασικισμός του.







Η
Λένι Ρίφενσταλ, πάνω, ήταν μία μέτρια ηθοποιός που αναδείχθηκε σε
ταλαντούχα σκηνοθέτιδα προπαγάνδας (κάτω), όταν ο Χίτλερ της διέθεσε τα
άφθονα μέσα που χρειαζόταν.
Ο ίδιος μύθος
περιλάμβανε μια «φασιστική ουτοπία», δηλαδή στη γερμανική περίπτωση το
Γ' Ράιχ, η οποία κατά περίπτωση αποκτούσε μοντέρνα ή αρχαϊκά
χαρακτηριστικά, καθώς και μια «αυθεντική» ή «οργανική» κοινότητα που
συνδύαζε την αρχαία δόξα με τα αστικά ιδανικά του δέκατου ένατου αιώνα.
Ολα αυτά, όμως, ο ναζισμός τα χρησιμοποιούσε εργαλειακά, στο βαθμό που
ταίριαζαν στους πολιτικούς σκοπούς του, και μόλις έπαυαν να του είναι
χρήσιμα τα απέρριπτε για να τα αντικαταστήσει με κάτι άλλο. Ετσι
ακριβώς χρησιμοποιούσε και την κλασική κουλτούρα - ή μάλλον κάποιες
κατάλληλα καθαρμένες και κωδικοποιημένες εκδοχές της. Η σχέση του
φασισμού με τις ιδέες είναι πολύ πιο επιδερμική από τη σχέση που έχουν
μ' αυτές ο φιλελευθερισμός ή ο σοσιαλισμός.










Πολιτικές και πολιτισμικές προσεγγίσεις του φασισμού

Σε κάθε περίπτωση έχουν σημασία τα πολιτισμικά και ιδεολογικά στοιχεία
του φασισμού· και, πράγματι, παλιότερα, όταν αυτός έμοιαζε να αποτελεί
ζήτημα κυρίως ιστορικού ενδιαφέροντος, ήταν πιο δημοφιλής η
«κουλτουραλιστική» προσέγγισή του. Σήμερα, όμως, αντιμετωπίζουμε μια
κοινωνική πόλωση η οποία, καθώς διευκολύνει την αναβίωση της άκρας
δεξιάς, κάνει μάλλον επίκαιρες τις πολιτικές του προσεγγίσεις. Αυτές,
δηλαδή, που δίνουν έμφαση στις πολιτικές και όχι στις πολιτισμικές
διαστάσεις του φαινομένου. Την πιο ολοκληρωμένη ιστορική και συγκριτική
προσέγγιση των ευρωπαϊκών φασισμών διαθέτουμε στο έργο του αμερικανού
ιστορικού Ρόμπερτ Πάξτον, το οποίο έχει κυκλοφορήσει και στη γλώσσα μας
(Robert Paxton, «Η ανατομία του φασισμού», μετάφραση Κατερίνα
Χαλμούκου, Κέδρος, Αθήνα 2007).
Τούτη η προσέγγιση τονίζει, όπως άλλωστε έκανε και
ο Μος, ότι ο φασισμός τροποποιεί κατά βούληση τις ιδέες τις οποίες
επαγγέλλεται και, επομένως, δεν είναι ιδεολογία. Ο Πάξτον ορίζει το
φασισμό ως μια μορφή πολιτικής συμπεριφοράς η οποία χαρακτηρίζεται από
εμμονή στα μοτίβα της παρακμής, της ταπείνωσης ή της θυματοποίησης της
εθνικής κοινότητας και από την αντισταθμιστική λατρεία της ενότητας,
της ενεργητικότητας και της καθαρότητας. Στα φασιστικά καθεστώτα, ένα
κόμμα με μαζική βάση στρατευμένων εθνικιστών συνεργάζεται με τις
παραδοσιακές ελίτ για να καταλύσει τις δημοκρατικές ελευθερίες και να
προωθήσει, χρησιμοποιώντας βία χωρίς ηθικούς ή νομικούς φραγμούς, τους
στόχους της εσωτερικής εκκαθάρισης και της εξωτερικής επέκτασης. Η
πολιτισμική επένδυση τέτοιων στόχων παίζει μάλλον δευτερεύοντα ρόλο.
Η θεώρηση αυτή, λοιπόν, εστιάζει την προσοχή της
στις ιστορικές διαδικασίες και τις πολιτικές επιλογές οι οποίες
διαμορφώνουν το φασισμό. Εξετάζει συγκριτικά την τροχιά των φασιστικών
κινημάτων και καθεστώτων, προσπαθώντας να δει «το φασισμό σε δράση», ως
μία σειρά διαδικασιών που εκτυλίσσονται ιστορικά, και παρακολουθεί τις
πρωτεϊκές του μεταλλάξεις καθώς αυτός προσαρμόζεται (ή, συχνότερα,
αποτυχαίνει να προσαρμοστεί) για να καταλάβει τον διαθέσιμο πολιτικό
χώρο. Αν δούμε απ' αυτήν τη σκοπιά τις πολιτισμικές επιλογές των ναζί,
δηλαδή σαν κατά βάση σύντυχες, εργαλειακές και αναλώσιμες, τις
εκτιμούμε πολύ διαφορετικά απ' ό,τι αν τις πάρουμε τοις μετρητοίς και
φανταστούμε πως αυτές δήθεν καθόρισαν τις πολιτικές τους επιλογές και
εν τέλει την πορεία του κινήματός τους.
Ηταν απαραίτητη στο ναζισμό η κλασική αρχαιότητα;

Ας αναρωτηθούμε, συγκεκριμένα, κατά πόσον ήταν άραγε απαραίτητες στο
ναζισμό οι αρχαιοελληνικές αναφορές του. Μπορούμε, δηλαδή, να
φανταστούμε έναν ναζισμό χωρίς τέτοιες αναφορές; Η απάντηση εδώ είναι
πως όχι απλώς μπορούμε να τον φανταστούμε, αλλά πράγματι γνωρίσαμε
ιστορικά μια τέτοια μορφή ναζισμού. Στην Ουγγαρία από το 1919 ώς το
1944 κυριάρχησε ένα καθεστώς που άσκησε εσωτερική πολιτική παρόμοια με
των ναζί (στην πραγματικότητα ο Χίτλερ το θαύμαζε και από πολλές
απόψεις το μιμήθηκε), της γενοκτονίας των Εβραίων συμπεριλαμβανομένης,
κι έγινε ο πιο πιστός σύμμαχος του Αξονα στην εξωτερική πολιτική. Ο
Γκιούλα Γκέμπες, μάλιστα, ένας από τους πολλούς ηγέτες του, έπλασε
πρώτος τον όρο «εθνικοσοσιαλισμός». Μία από τις ελάχιστες διαφορές όμως
του ουγγρισμού -τον οποίο επαγγέλλονταν οι ούγγροι ναζί- από τον
γερμανικό ναζισμό ήταν ότι τόνιζε την κληρονομιά όχι της κλασικής
αρχαιότητας, αλλά των μεσαιωνικών Μαγυάρων και Αβάρων.
Οι αναφορές των γερμανών ναζί στην αρχαία Ελλάδα
μαρτυρούσαν πολιτισμική αμηχανία μάλλον παρά οποιαδήποτε εκλεκτική τους
συγγένεια με το αττικό ή, έστω, το σπαρτιατικό πνεύμα. Οπως και οι
υπόλοιπες πολιτισμικές επιλογές τους, σκοπό είχαν να κρύψουν μάλλον
παρά να αποκαλύψουν την πολιτική ουσία του κινήματός τους: την
καταστολή της κοινωνικής και πολιτισμικής αμφισβήτησης, και ιδίως της
αριστεράς, η οποία είχε γίνει επίφοβη μετά την εδραίωση της Σοβιετικής
Ενωσης. Οι «εύκολες» και «έγκυρες» πολιτισμικές φόρμες, με μεγάλη λαϊκή
απήχηση, που υιοθετούσε ο ναζισμός έπαιζαν ρόλο αναισθητικού· ήθελαν
απλώς να ναρκώσουν τον πληθυσμό, ενάντια στον οποίο κήρυσσε ταυτόχρονα
γενική επίθεση η οικονομική και κοινωνική πολιτική του Χίτλερ. Η
κλασική αρχαιότητα, άτυχη και απροστάτευτη, έγινε στα χέρια τους
προπέτασμα του Αουσβιτς. Αλλά, σίγουρα, δεν έφταιγε η ίδια γι' αυτό.






Πάνω
χέρι - κάτω χέρι. Ο ναζιστικός χαιρετισμός, όπως αυτός στους
Ολυμπιακούς Αγώνες στο Βερολίνο το 1936, ήταν υποχρεωτικός σε όλους και
κατάγεται από το χαιρετισμό των ρωμαϊκών λεγεώνων. Οι ναζί, δηλαδή, τον
αντέγραψαν από άλλον παλαιό πολιτισμό.











Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 

Παγκόσμια κοινωνικά θέματα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 40Μετάβαση στη σελίδα : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Επόμενο

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Το φόρουμ των φίλων του Πανθρακικού :: PanthraxClub :: ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ-

Μετάβαση σε:  
Invision forum με ForumGreek | © phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Επαφή | Αναφορά κατάχρησης | Δημιουργήστε ένα μπλογκ